Může si firma provádět SEO copywriting sama?

Asi není třeba říkat, že hlavním cílem každé firmy je dosažení zisku. A čím vyšší je, tím lépe. K tomu jsou však potřeba zákazníci, a ideální je, pokud jich bude stále více. Jak je ale přilákat? Používány jsou nejrůznější druhy propagace, mezi které patří například reklama. Avšak není zdaleka jediným způsobem, jak nové zákazníky nalákat.

Další, často používanou možností je metodika SEO, tedy optimalizace webové stránky pro vyhledávače. Jejím cílem je upravit webovou stránku firmy tak, aby po zadání určitého slova či fráze do vyhledávače byl její odkaz umístěn v seznamu výsledků na jednom z prvních míst.

burza4

Mnoho firem se v rámci ušetření nákladů bude ptát, zda je možné, aby tuto metodiku prováděli sami, nebo zda je skutečně nutné najímat k tomuto účelu externí firmu. Odpověď samozřejmě není jednoznačná, je třeba se podívat na fakta a hlavně na to, co je k úspěšnému provedení potřeba.

Jednou z nejnáročnějších věcí je u metodiky SEO copywriting. Ne tak kvůli tomu, že by byl složitý či že by bylo těžké jej napsat. Problém je zde v tom, zda dokážeme uvolnit na tuto práci dostatečné množství lidí.

Těchto podpůrných článků je totiž nutné napsat poměrně velké množství v relativně krátkém čase, a zdaleka ne každá firma, zvláště ne ty malé či střední, které tuto metodiku využívají nejvíce, má dostatek personálu na tuto činnost.

clanek2

Dále je tu pak problém uveřejňování. Je totiž nutné je publikovat na nejrůznějších doménách, abychom dosáhli plného efektu. A za to je samozřejmě nutné zaplatit. Je tedy otázkou, zda se to finančně vyplatí. U profesionálních firem je totiž tato částka rozložena mezi velké množství klientů, takto ji musíte platit sami.

Nakonec záleží jen na vás, zda se pokusíte o to sami, nebo zda si najmete profesionály. Jen mějte na paměti, že pouze kvalitně odvedené SEO bude mít maximální efekt. A to znamená, že přinese i maximální možný zisk. A o to přece jde především, ne?