Přebytečná kila by měla jít dolů

Hubnutí by nemělo být překotné a pouze na krátkou chvíli, ale mělo by se jednat o déle trvající počin, který by měl mít trvalý efekt a nejen krátkodobý.

Přebytečná kila by měla jít dolů

S nadváhou se dnes trápí leckdo a není ani divu. Hodně za to může naše pracovní povinnosti, které se z velké části odehrávají u monitoru, což samozřejmě není dobré ani pro naše záda, ani pro naši váhu. Lidé, kteří musí v práci fyzicky pracovat, jsou obecně méně často otylí než jedinci, co od rána do večera v podstatě jen sedí. Nedostatek pohybu je cestou k obezitě, ovšem nejen to. Ještě větší podíl na příliš velké hmotnosti má strava, která je často nevyvážená a až příliš tučná, potažmo sladká. Pak je vlastně nemožné udržet si svou váhu v přijatelných mezích.

Jídlo

Je tedy dobré se hlídat, a to neznamená se jednou za čas pouze zvážit, ale ideálem je si alespoň jednou měsíčně změřit BMI index. Ten je mnohem přesnější než samotná hmotnost, jelikož v sobě zahrnuje více. Krom hmotnosti je do výpočtu nutné zařadit ještě výšku, případně věk.

Lepší jídlo, méně kil

Kdo chce zažít hubnout a myslí to opravdu vážně, ten musí začít na stravě. Přes to vlak nejede. To, co jíme, se odráží na tom, jak vypadáme. Když se budeme živit jen smaženými brambůrkami, grilovaným vepřovým a sladkými jídly, nejenže se nebudeme cítit dobře, ale zároveň nebudeme ani dobře vypadat. Změna stravy znamená vyvarovat se všemu tučnému a sladkému. Nahradit sladké je snadné, a sice ovocem. Ani s tím by se to nemělo přehánět, ale pořád je lepší dát si o pomeranč více než si dopřát navíc jednu čokoládovou tyčinku.

Ketball na zemi

Konzultace

Je jasné, že učený z nebe nespadl a i lidé, kteří to myslí s hubnutím vážně a jdou do toho naplno nemusí mít výsledky, a to ani po delší době. Takových případů je všude plno. Není však nutné panikařit nebo se snad na své snažení vykašlat, to jistě ne. Daleko chytřejší je vyhledat odbornou pomoc, třeba dietologa, a s tím se poradit o dalším postupu. Odborníci vědí moc dobře, co má člověk jíst a v jakém množství a rádi se o své poznatky se svými klienty podělí.